E-E-A-T toepassen als dienstverlener: laat jouw expertise stralen
E-E-A-T is superbelangrijk als je als dienstverlener online meer vertrouwen wilt opbouwen én hoger wilt ranken in Google. Zeker nu content zó snel geproduceerd wordt (AI en zero-click bijvoorbeeld), is vertrouwen hét onderscheidende element. En misschien nog wel belangrijker: er vindt zelden conversie op jouw website plaats zonder dat mensen jou éérst vertrouwen.
E-E-A-T toepassen als dienstverlener is dus belangrijk om meer websiteverkeer te genereren én om, uiteindelijk, meer te verkopen.
Hier een duidelijke uitleg én hoe jij E-E-A-T toepast als dienstverlener, zodat jouw expertise gaat stralen.
Wat is E-E-A-T?
E-E-A-T staat voor:
- Experience (Ervaring)
- Expertise (Expertise)
- Authoritativeness (Autoriteit)
- Trustworthiness (Betrouwbaarheid)
Het is onderdeel van Google’s Search Quality Evaluator Guidelines. Dit document helpt Google beoordelen welke content betrouwbaar en waardevol is voor gebruikers. E-E-A-T heeft een steeds grotere invloed op ranking en zichtbaarheid, zeker in markten waar vertrouwen essentieel is: vastgoed, financiën, én… dienstverleners – om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ik las ooit ergens het citaat “We’re all in the business of trust” – en die is me altijd bijgebleven. Ik denk daarom dat het voor iedereen belangrijk is om E-E-A-T in het achterhoofd te houden bij het creëren van content.