Zo Schrijf Je een Goede Salespagina Zónder Testimonials

maart 14, 2024
3 mins read

Testimonials. De nachtmerrie van iedere startende ondernemer en de draak die steeds weer opnieuw bevochten moet worden bij elke. nieuwe. product. launch. *Zucht*

Op een salespagina wil je social proof toevoegen. Of eigenlijk: elke vorm van proof in welke hoedanigheid dan ook, wat bewijst dat jij een topproduct of -dienst verkoopt. En testimonials (of reviews, zoals ze ook weleens genoemd worden) zijn the way to go.

Maar wat als je ze (nog) niet hebt, die testimonials?

Hoofdpijn!

Of toch niet?

Ontdek in dit artikel welke drie andere manieren jij in kunt zetten ter vervanging van testimonials – om je salespagina kracht bij te zetten.

Zo Schrijf Je een Goede Salespagina Zónder Testimonials

Testimonials zijn een veelgekozen vorm van social proof op salespagina’s. Maar wat als je ze (nog) niet hebt?

Dan kun je ervoor kiezen om ze alsnog te verzamelen voordat je jouw salespagina publiceert. Veel ondernemers noemen dit de beta-fase.

Ze laten een select clubje mensen gratis – of tegen een flinke korting – gebruik maken van hun product of dienst in ruil voor eerlijke feedback en een testimonial.

Maar wat nu als jouw product of dienst zich daar niet echt voor leent? Of als je simpelweg haast hebt met je salespagina?

Niet getreurd, er zijn nog drie andere manieren om (social) proof aan jouw salespagina toe te voegen.

1. Zet In op Storytelling

Er is een goede kans dat je jouw product of dienst niet zomaar verkoopt, maar dat daar een verhaal achter zit.

Zo ging bij mij ooit de deurbel en stond er een jongen van hooguit 20 jaar voor de deur met een naambadge op zijn borst inclusief het logo van de Hartstichting. Hij was bezig met deur-aan-deur fondsenwerving.

Normaal is de Hartstichting geen fonds waar ik snel aan doneer (ik doneer bijna uitsluitend aan natuur- en dierenbeschermingsfondsen).

Maar de jongen had een verhaal te vertellen. Hij vertelde dat zijn zusje een hartziekte had en hoe zij gebaat zou zijn bij meer onderzoek. Hij vertelde over zijn speciale band met zijn zusje en hoe hij haar steeds verder zag aftakelen.

Hij wist met zijn verhaal mijn emotie te raken.

Een kwartier later stond ik een gegevensformulier op een tablet in te vullen, waarbij ik een maandelijkse automatische incasso van 15 euro per maand akkoord gaf.

De jongen had de kracht van storytelling uitstekend weten te benutten om mij iets te ‘verkopen’. En ik voelde me er ook nog eens goed over dat ik het ‘aangeschaft’ had. Ik had mijn geld goed besteed. Ik was tevreden.

Wat je hiervan kunt leren is dat jij zo’n persoonlijk verhaal ook kunt inzetten.

Hoe authentieker, hoe beter.

Hou het echt. Hou het ethisch. En leg in je verhaal vooral de nadruk op de oplossingen die jouw product of dienst creëert en welke pijn en/of problemen het wegneemt.

2. Doe en Deel een Dramatische Demonstratie

Een watte?

Een dramatische demonstratie.

Is dat niet alleen voorbehouden aan fysieke producten die je makkelijk kunt demonstreren?

Nope.

Zo’n dramatische demonstratie kun je óók doen als je alleen een service aanbiedt.

Neemt mijn copywriting service, bijvoorbeeld.

Ik kan het hele reviewproces omdraaien en random landingspagina’s op websites gaan reviewen met een schermopname en een microfoon. Vervolgens maak ik daar een YouTube video van en embed ik deze op mijn salespagina.

Zo krijg je direct proof van mijn kennis en vaardigheden.

3. Maak Slim Gebruik van een Value Ladder

Kom je er écht helemaal niet uit met jouw salespagina en met het ontbreken van testimonials daarop?

En leent jouw salespagina zich niet voor het inzetten van storytelling en/of een dramatische demonstratie?

Ga dan aan de slag met een value ladder.

Een value ladder is in gewoon Nederlands een waardeladder die jouw potentiële klanten stap voor stap meer vertrouwt maakt met jouw product/dienst en merk.

Een value ladder biedt een goede basis voor het uitwerken van een sales funnel waarin je jouw doelgroep eerst kennis met jou / je merk laat maken door gratis iets weg te geven.

Denk aan een gratis checklist. Een gratis ebook. Een gratis sparringsessie. Et cetera. In ieder geval iets dat gratis is en dat bij het karakter van jouw onderneming past.

Dit kan ook gratis content zijn in de vorm van waardevolle blogs trouwens.

Daarna bied je een instapproduct of -dienst aan met een prijs tussen de 7 en – maximaal – 47 euro.

Hoe goedkoper, hoe laagdrempeliger het is voor jouw doelgroep om aan te schaffen en dus ook: hoe beter. Want klanten die eerder bij je hebben gekocht zijn eerder geneigd nogmaals iets van je aan te schaffen. Je bent de know-like-trust fase immers al voorbij.

De truc is om bij de eerste twee stappen (gratis + instapproduct of -dienst) méér waarde te bieden dan jouw doelgroep van jou verwacht, en… om ze tegelijkertijd te laten snakken naar meer.

Het is dan ook handig om bij elke stap een kleine sneak peek te geven van wat ze bij een volgende stap mogen verwachten.

Hoofdredactie

Hi, it's me! Oftewel: de hoofdredact-ie! Aangenaam, wanneer je hier - niet zo heel toevallig 😉 - terecht bent gekomen. Ik ben natuurlijk niet voor niks een (SEO) copywriter. Ik heb je effectief 'naar binnen' gelokt *schuldig tot het tegendeel is bewezen*. Kan ik trouwens ook voor joúw bedrijf doen - met joúw ideale klant(en). Stuur me een berichtje zodra je er klaar voor bent om meer klanten te ontvangen. En wie weet... Tot snel?! :)

Geef een reactie

Your email address will not be published.

Méér gratis tips op FB

Over NLP copywriter

Hey you! Leuk dat je hier bent. Hier deel ik - gratis beschikbaar - mijn kennis voor het verhogen van joúw conversie.

Wil jij jouw verkoop, omzet én vrijheid in het leven met gemak vertienvoudigen?

Haast je dan naar "De Beginner-Vriendelijke Gids Om Nog Dit Jaar Méér Online Te Verkopen Met Behoud Van Een Lege Agenda!"

Alles voor jouw doorbraak!

Latest from Blog

Automatisch Jouw Diensten Online Verkopen

Wil jij automatisch jouw diensten online verkopen? Dat wil zeggen: inzetten op een semi-passief inkomen, zónder continu jouw tijd voor elke afzonderlijke verkoop in te moeten zetten? Kan! In dit…
Go toTop