Hey (beginnende) diensten ondernemer

Problemen met het vinden van klanten?
Moet je er continu zelf achteraan zitten? Maar zou je veel liever klanten als een magneet aantrekken? Door middel van je website, bijvoorbeeld…

Denk jij nog steeds zonder hulp wel wat nieuwe 'tekstjes' te kunnen schrijven voor je home page, blogs en sales pages? Zit je met het probleem datje website ondertussen totaal niet converteert, maar besteed jij je dagen liever aan het urenlang jagen naar nieuwe leads op social media en netwerkevents...?

Stop dan hier vooral met lezen. Serieus.

Tenzij JIJ beseft dat het anders kan. Anders moét zelfs.

Freelance copywriter voor organisaties en ondernemers

Hi, ik ben Merin [37 jaar inmiddels]
Gespecialiseerde conversie copywriter voor kennisondernemers en diensten ondernemers.

Ik geef je een concreet systeem voor een continue klantenstroom.

Weet je…
Zij hebben een clubske opgericht

Terwijl jij nog als smachtende toeschouwer staat te wachten om club “Succesvol” binnen te mogen, lijken andere ondernemers het al helemaal voor elkaar te hebben!

Zij heffen hun glas champagne en laten zich omringen met de leukste klanten…

.. en ondertussen vragen anderen, je familie, je vrienden, zich – soms zelfs hardop – af waar JIJ aan begonnen bent? En eerlijk is eerlijk: soms twijfel je daar zelf ook aan.

Het gevaar wat om de hoek loert: terug in loondienst – of zelfs voor eeuwig in loondienst blijven…

Ugh, die succesvolle ondernemersclub is waar JIJ bij wilt horen, maar een brede bodyguard voorkomt je de entree tot de club. “Hoeveel k omzet draai je per maand?” → En hij wilt bewijzen zien.

Je kijkt hem paniekerig aan en je voelt het schaamrood op je kaken komen te staan.

Ai. Die doet pijn. Je mag er nog niet in. Je hoort er nog niet bij. Je bent nog niet goed genoeg.

Maar wat nu als ik je vertel dat er een manier is om wél binnen te lopen?

Dat er een manier is waarop jij óók dat glas champagne kunt heffen. “Op leuke klanten en een stromende business…”

Want je bent al goed genoeg. Je focust je alleen op de verkeerde dingen.

Er is namelijk een top notch geheim dat groots opgeschaalde, succesvolle ondernemers met elkaar delen…

Hoe je een succesvolle ondernemer wordt

Herken je dit?

  • ❌ Je hekelt sales, omdat het zo opdringerig aanvoelt

  • ❌ Het ondernemerschap is (nog) niet wat je ervan verwacht had

  • ❌ Zodra jouw inspanningen stoppen, stopt jouw klantenstroom ook

  • ❌ Je zucht regelmatig met de gedachte “Kwamen die klanten maar vanzelf”

  • ❌ Je gromt weleens met de achterliggende pijn dat dit het allemaal niet waard is

Het moet toch makkelijker kunnen!?

(Goed nieuws: dat kan zeker!)

Waar ík jarenlang mee worstelde (waardoor jij nu een voorsprong kunt pakken).

Ondernemen is een vak apart.
En succesvol ondernemen al helemaal.

ALLES hangt af van jouw vermogen om klanten aan je te binden. Maar dat is nog niet zo makkelijk… Zéker als je een introvert bent – net als ik.

Ik kies bewust voor de dingen waar ik energie van krijg. Juist daardoor kan ik anderen beter helpen. Wat me leegzuigt – qua energie én financiën – laat ik liever aan me voorbijgaan. Denk aan eindeloze netwerkborrels (met reistijd en reiskosten erbij), dure advertenties of andere energievreters.

Ik geloof dat het ook anders kan. Eerlijker, lichter en effectiever.

Alleen moest ik die weg nog vinden… buiten de gebaande paden.

Ik heb daardoor eerst jarenlang geworsteld met het feit dat ik mijn onderneming niet van de grond kreeg, omdat ik de overtuiging had gekweekt dat ik slecht was in sales.

Ondertussen zat ik ‘gevangen’ in loondienst. Ik had een gouden kooi voor mezelf gecreëerd: met een goedbetaalde baan en een dito salaris + levensstijl. Dan is het lastig om dat op te geven voor iets wat die standaard naar beneden haalt.

Bovendien had ik geen partner. Geen buffer. Geen financieel vangnet. Niks.

Maar ik voelde me steeds leger worden vanbinnen.

Het ondernemerschap bleef alsmaar lonken, dus probeerde ik van alles. Ik kocht bijna elk programma dat me werd aangeprezen. Ik kocht vooral mooie beloftes: vrijheid, locatieonafhankelijkheid, autonomie. Ik probeerde alles. Ik trapte vol in de valkuil van “snelle winst”. Online verdienmodellen, coachingstrajecten, snelle ‘shortcuts naar succes’.

Het resultaat?
Ik raakte heel veel geld kwijt. Aan één programma raakte ik zelfs € 5.500,- kwijt – terwijl dat NIETS opleverde. Geen leads, geen klanten, geen omzet. Alleen teleurstelling.

Thinking fallacies oorzaak
Yep. Dat gebeurde echt.

Dat was de druppel. Mentaal zat ik er doorheen. En financieel durfde ik geen risico’s meer te nemen.

Ik begon te denken dat het ondernemerschap gewoon niet voor mij weggelegd was – als ‘gekke’ introvert.

Iedereen leek het beter te doen dan mij.

Ik wilde opgeven. Hoewel ik dat – gelukkig – niet gedaan heb, stagneerde ik wél voor lange tijd. Nota bene door één stomme gedachte – waar ik aan vasthield:

“Ik geef pas weer geld uit om geld te verdienen als ik dat geld éérst verdient heb.”

Uhhh. Ja. Dat is net zoiets als:

“Ik ga pas naar het ziekenhuis als ik beter ben.”
“Ik start pas met sparen als ik rijk ben.”
“Ik begin pas met sporten als ik fit ben.”

Die denkfouten moest ik zien te doorbreken.

Feit is: ondernemen is risico’s nemen. Je kunt onmogelijk worden wie je wilt zijn, zónder in die toekomstige versie van jezelf te investeren.

Note to self: je moet alleen iets kritischer zijn met de investeringen die je doet. Waar ligt je focus?

Pas door écht goede business mentoren kwam ik uiteindelijk tot het inzicht dat je ook kunt verkopen met het geschreven woord.

Met salesmanship in print. Met copywriting.

Dat bleek dé heilige graal waar ik al die tijd naar gezocht had!

Sterker nog: meer dan in het ‘gewone’ marketing- en communicatievak kon ik hier ál mijn kennis in passie in kwijt. Alles viel ineens op zijn plek. Dít is mijn expertise. Dít is waar ik goed in ben; pragmatiek, taalpsychologie en taalstructuren.

Bovendien kan ik hier heel veel mensen (lees: andere ondernemers en professionals) mee helpen. Vandaar mijn missie.

Dus: mocht je tegen hetzelfde aanlopen als ik… Dan kan ik oprecht zeggen: copywriting is dé manier om te verkopen zonder steeds zelf in de verkoopmodus te moeten schieten.

Terwijl jouw teksten automatisch het gesprek voeren, klanten aantrekken en verkopen doen—kun jij meer van jouw passie stoppen in: jouw vak.

Als jouw geschreven woorden het werk vóór jou doen, hoef jij dat niet steeds zelf te doen.

Goede copy verkoopt voor je. Dag en nacht.
Op de automatische piloot. Zodat jij weer tijd krijgt voor jouw expertise—en klanten blijven komen.

Het is de hoogste tijd om stevige keuzes te maken

Hoe lang laat jij je nog afleiden door alles wat jouw doel niet (meer) dient?

Hoe lang laat jij nog intimideren door advertenties op social media van ondernemers die jou quick fixes en gouden bergen beloven? (spoiler alert: JIJ bent hun goud)

Hoe lang blijf jij nog aanmodderen door van alles maar een beetje te ‘proberen’, zonder vol in te zetten op wat ECHT voor jouw business werkt? (waarschuwing: je smeert jezelf te dun uit)

Een paar onpraktische voorbeelden:

(1) Waarom zou je… een training social media volgen en het algoritme willen leren begrijpen? Het algoritme verandert continu. En… wil je eigenlijk wel de kern van jouw bedrijf bouwen op rented land? Echt waar?

(2) Waarom zou je… op een businesscoach vertrouwen, die jou de jungle instuurt maar zelf achterblijft?

(3) Waarom zou je… naar tijdrovende, onpersoonlijke netwerkevents gaan om leads te kwalificeren met teveel small talk en té weinig diepgang?

Al deze manieren kosten je veel, maar brengen je nauwelijks iets op.

Newsflash: je hoeft niet steeds meer te gaan doen. Je kunt juist meer gaan verdienen, maar tegelijkertijd minder doen.

Hoe?
Cut the crap.

Niet alle ondernemers lukt het om succesvol te worden – en dat is oké

Stopt al na 1 jaar

Is na 3 jaar gestopt

Geeft het binnen 5 jaar op

Bron: KVK en CBS.

Bij welke groep hoor jij?

Kies:
Onderneem voortaan vanuit gemak en ontspanning.

Stel je een bedrijf voor, jouw bedrijf, waarin je met één klik op de knop een stadion vol warme leads bereikt.

Waarbij JIJ er elk moment voor kunt kiezen om een aanbod te promoten.

Van waar dan ook ter wereld (zolang je maar een laptop en een internetverbinding hebt).

Warme leads = potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond in jouw product/dienst en die zeer geneigd zijn om te kopen.

De voordelen?

Je trekt moeiteloos de juiste klanten aan
Heldere, aantrekkelijke teksten zorgen ervoor dat de klanten die jij het liefst helpt, jou vanzelf weten te vinden. Geen gedoe meer met koude DM’s of afhankelijk zijn van wispelturige algoritmes.

Je bouwt aan een sterk en professioneel imago
Met overtuigende teksten positioneer je jezelf als dé expert in jouw vakgebied. Je naamsbekendheid en autoriteit groeien bij precies het juiste publiek.

Je haalt meer uit je marketing en sales
Elke euro en minuut die je in marketing stopt, levert méér op. Je teksten doen het werk voor je, waardoor klanten sneller “ja” zeggen en verkoopgesprekken korter én effectiever worden.

Je werkt met klanten die écht bij je passen
Je spreekt precies de mensen aan die jouw waarde snappen en bereid zijn ervoor te betalen. De Customer Lifetime Value van jouw klanten ligt daardoor véél hoger dan die van je concurrenten.

Je creëert rust en ruimte in je agenda
Sterke copy trekt de juiste klanten aan, zonder dat jij harder hoeft te werken. Dat betekent meer tijd voor jezelf, je familie en vrienden.

Je blijft jouw concurrenten een stap voor
Met converterende teksten win jij de aandacht én het vertrouwen van jouw ideale klant – vóór je concurrent dat doet.

Kortom: jij runt straks een schaalbare business die je locatieonafhankelijk kunt managen in minder dan de helft van de tijd dan je 9-5 baan, terwijl je minimaal 2x zoveel verdient!

Ondernemen vanuit gemak en ontspanning

Het resultaat.

Of je al die voordelen ook echt behaalt ligt aan jou.

Ga je er serieus mee aan de slag?

Zo ja, dan mag je binnen 3 tot 6 maanden flinke (en duurzame) resultaten verwachten. Denk aan: een snelgroeiende business – in het aantal warme leads EN in omzet + winst.

Jouw resultaat

Wat kost het?

Zin an succesvol ondernemen?
Dan heb ik dus iets voor je.

Maar het is géén quick fix.
Het levert je – ongeveer – 10x je investering terug op binnen zes maanden, ALS je er actief mee aan de slag gaat.

Als het woordje ‘actief’ je afschrikt: stop dan met lezen.

Toch nieuwsgierig?
Dan is dit m’n aanbod:

Een concreet systeem voor converterende klantreis-copy via jouw (eindeloos op te schalen) online kanalen, zodat jij méér geld verdient en dus ook meer mensen kunt helpen.

Ik geef je de zometeen de prijs…
maar ik zal je eerst vertellen wat je daarvoor krijgt – en welke waarde jou dat oplevert.

Zes volle maanden aan waarde.

Fase/Maand 1:
De klantreis-strategie.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

Fase/Maand 2:
Beteken meer.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

Fase/Maand 3:
Copyhacks.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

Fase/Maand 4:
E-mail marketing.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

Fase/Maand 5:
Beter Bloggen.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

Fase/Maand 6:
Overtuiging.

Toegang:
Academy | Community | WhatsApp coaching 

BONUS 1:

BONUS 2:

BONUS 3:

Of ik iets van marketing en copywriting af weet?

Hier zijn wat testimonials:

Oké *tromgeroffel*
De prijs…

De copy club kost je duizenden, misschien wel tienduizenden euro’s – als je ‘m niet doet.

Want elke dag dat je ‘m uitstelt, blijven bezoekers je website verlaten.

Zonder je weggever te downloaden.
Zonder een offerte aan te vragen.
Zonder iets bij je te kopen.
Zonder je zelfs maar te onthouden.
*slik*

Je kan er ook voor kiezen om de copy club wél te doen.

Dat doe je al voor € 1495 excl. btw.*

Maar da’s maar een tijdelijk dipje op je zakelijke rekening – gevolgd door een vrolijk stijgende lijn.

*Je mag ook gespreid betalen in 2 of 3 termijnen, met steeds 30 dagen ertussen, zonder bijkomende kosten.

F.A.Q.

Is dit iets voor mij?

Als jij jezelf die vraag nog stelt na het lezen van deze hele pagina, dan: “Nee, waarschijnlijk niet”. Anders had je jezelf allang overtuigd van de waarde die er voor jou in zit.

Ik wéét hoe levensveranderend de copy club is.

Maar als jij liever tijd en geld aan andere afleidingen besteed, is dat ook oké.

Vraag jezelf alleen af: wie – en waar wil je over een jaar zijn? En is dit nu belangrijk om daar te komen? Of heb je andere prioriteiten om te worden wie je kunt zijn?

Ik heb nog geen (lees: nul) klanten. Is de copy club dan wel iets voor mij?

Ja! Dan is de copy club juíst iets voor jou, als… jij je business van de grond af wilt krijgen tenminste.

Dit gaat je namelijk leren hoe je een lijst van potentiële klanten opbouwt + verzilvert. Op continue basis.

Je legt met de copy club hét fundament voor een bedrijf waar je nog jarenlang plezier ín & ván gaat hebben.

Maar: voel je je onzeker hierover? Omdat je, bijvoorbeeld, nog geen reviews hebt? Meld dan even tijdens het aanmelden dat je nog geen klanten hebt nu. Dan neem ik persoonlijk contact met je op voor verdere begeleiding.

Wat heb ik nodig om mee te kunnen doen?

Wat je nodig hebt om mee te kunnen doen, is:

  • Een laptop Een eigen domeinnaam (URL: www.jouwdomein.nl of .com)
  • Toegang tot jouw content management systeem (cms), zoals WordPress bijvoorbeeld
  • Een expertise + ondernemersplan, oftewel: een bedrijfsidee en hoe je hier een succes van wilt maken
  • De ambitie om het verschil te willen maken op de markt – en vooral voor andere mensen – met dátgene waar jij goed in bent

Waarom WhatsApp coaching?

In de copy club ga je aan de slag met het schrijven van teksten.

Ik ben een copywriter / tekstschrijver. Jouw teksten beoordeel ik via e-mail en Google Docs. Daarnaast is er WhatsApp coaching voor als jij even vastloopt (ik ben naast copywriter ook een gecertificeerde NLP coach en Birkman Professional).

Heb je vragen? Loop je tegen dingen aan waar je niet uitkomt? Kan de community je niet verder helpen? Dan mag je me altijd appen!

Zo krijg je ook altijd een antwoord, welke je later nog eens terug kunt lezen.

Zijn er ook live dagen?

Nee. In de copy club zitten geen live dagen. Als je dit graag wilt kun je wel aanvullende trainingen volgen. Deze worden altijd live gegeven.

Of je kunt ervoor kiezen om samen met mij aan jouw teksten te gaan zitten, met de Trefzekere Content Transformatie (TCT). Dit doen we tijdens een live dag + twee online dagdelen.

Hoe verdien ik mijn investering binnen zes maanden terug?

De copy club ‘kost’ je € 1497,- (ter vergelijking: het kost je alleen al meer aan misgelopen omzet als je nu geen actie onderneemt – en ik kan het weten).

Maar, concreet gemaakt:

Als jij een product verkoopt van 97 euro en deze 15x verkoopt heb je jouw investering er al bijna weer uit. En dat gaat je zeker lukken, met de lijst van warme leads die je dankzij de copy club opbouwt.

Of, als jij een product verkoopt van 497,- euro hoef je deze maar 3x te verkopen om je investering eruit te halen. Et cetera, et cetera. Het rekenwerk is simpel.

En laat de copy club nou juíst dat doen: jou helpen om meer te verkopen – en sneller op te schalen.

Zitten er verborgen kosten in de copy club?

Heel eerlijk: het is fijn als je automatiseringssoftware zoals MailBlue (Active Campaign), Plug & Play en een handig boekhoudsysteem aanschaft – voor zover je deze nog niet niet hebt.

Gelukkig kun je hier ook gratis proefperiodes voor aanvragen, om ze eerst even uit te proberen.

Deze tools gaan je echter helpen om je klantreis niet alleen te automatiseren, maar ook te optimaliseren.

Je hoeft verder géén budget vrij te maken voor het laten draaien van betaalde advertenties (tenzij je dit zelf wilt natuurlijk).

In eerste instantie focus jij je in de copy club op het aantrekken van klanten op een organische – lees: gratis – manier.

Geef je ook garantie?

Ik geef je de garantie dat het systeem wat ik je leer werkt. Ik zet het immers ook, en succesvol, in voor mijn freelance klanten. Dus ik weet waar ik het over heb.

Zat je te denken aan een “Niet goed geld terug”-garantie? Kan ik kort over zijn: doe ik niet aan.

Ik zie namelijk liever dat je er VOL voor gaat. Zonder failsafe optie. Dat is beter voor het overall scoringspercentage van mijn klanten (want laten we wel wezen: dat hangt ook af van jouw inzet – het blijft een samenwerking) en uiteindelijk is dat ook beter voor jouw business.

Tough love.

Ik twijfel nog...

Als ik ging shoppen vroeger, zei mijn moeder altijd: “Bij twijfel niet doen”.

Datzelfde advies geef ik nu door aan jou.

Als het niks is voor jou, dan is het niks voor jou.

Denk je dat het wel iets voor je kan zijn, maar vind je de investering beangstigend?

Hey, het is oké: soms saboteren we ons eigen succes en willen we eigenlijk helemaal niet zo graag aan de top komen te staan als dat we wél zeggen te willen. We willen er nu niks voor opofferen om uiteindelijk te kunnen winnen. Ik snap het: het kan beangstigend zijn.

Dit is geen sales praatje, maar iets wat zich oprecht – vaak onbewust – in onze psyche afspeelt.

Niks wat ik zeg gaat jou dan overtuigen. Jij kunt alleen jezelf overtuigen.

Go toTop